قیمت پرینت

عوامل موثر بر قیمت پرینت

  • عوامل موثر بر قیمت پرینت کدامند؟ در پاسخ به این سئوال ابتدا باید به این نکته اذعان نمود که هزینه های چاپ و پرینت به دلایل مختلفی برای شرکت ها ، سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی اهمیت فراوانی دارد چرا که این موسسات جهت تبلیغات، معرفی خدمات و تولیدات، تهیه سربرگ و پاکت های نامه، جعبه محصولات ، تهیه کاتالوگ، بروشور و غیره بطور متناوب مجبور به هزینه های قابل توجهی می باشند. در جهت کاهش این هزینه ها  می توان به نکات مختلفی اشاره نمود که شاید هر یک به تنهایی نقش موثری در تعیین قیمت نهایی پرینت یا چاپ نداشته باشند، لکن با جمع هزینه های مختلف مشاهده می نماییم که مبلغ قابل توجهی از هزینه های چاپ و پرینت با رعایت این نکات کاهش می یابد.

     

    ۱_ نوع کاغذ

    یکی از عوامل موثر در قیمت پرینت نوع کاغذ استفاده شده در پرینت و چاپ هست. در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ نوع کاغذ مختلف، برای مصارف گوناگون تولید می گردد. که در صنعت کاغذسازی انواع کاغذ را به چهار گروه تقسیم می کنند:

    1. کاغذ و مقوای گرافیکی
    2. انواع مقوای بسته بندی
    3. کاغذ های بهداشتی
    4. کاغذ های صنعتی برای مصارف الکترونیکی

    بعضی از انواع کاغذهای معمولی مانند کاغذ تحریر، کاغذ روزنامه، کاغذ بایپل، مقوای جلد، کاغذ کتاب و کاغذ پاکت هست و بعضی از انواع کاغذهای مورد استفاده در صنعت که در چاپ و پرینت مصرف میشوند از این قبیل هستند:

    الف:  کاغذ چاپ و تحریر

    ب: کاغذ و مقوای گلاسه

    ج: مقوای پشت طوسی و سفید

    د: کاغذ صنعتی – کرافت

    ه: کاغذ روزنامه

    تخصص در انتخاب نوع کاغذ و نوع استفاده هریک از این کاغذ ها در کاهش هزینه ها تاثیر به سزایی دارد. هر یک از این نوع کاغذ ها خود دارای انواع مختلف، سایز و گرماژ های متفاوت، شرکت های مختلف می باشد  و هر یک از برندها نیز کیفیت و قیمت خاص خود را دارد. تنوع در انواع کاغذ و سایر منابع چاپ و پرینت ما را به استفاده از یک مشاور خوب و توانا ترغیب می نماید

    ۲- نوع پرینت و پرینتر

    بسته به نوع پرینت و چاپگر پرینت رنگی یا سیاه و سفید هزینه شما  متفاوت است، حتی این قیمت به دلایل دیگری مانند تعداد برگ، رنگ کار، تصویر یا متن بودن فایل چاپی و غیره می تواند تغییر کند. چنانچه قصد استفاده از خدمات چاپی دارید یا باید چاپگر و پرینتری تهیه کنید و خود به تنهایی پرینت بگیرید یا اگر آگاهی کافی ندارید بهتر است از خدمات مجموعه های حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. راسل پرینت خدمات حرفه ای چاپ و پرینت با قیمت منایب را در اختیار مشتریان خود میگذارد.

    معمولا استفاده از چاپ دیجیتال در مقابل چاپ افست هزینه کمتری دارد. البته قاعدتا چاپ پرینت به صورت رنگی هزینه بیشتری نسبت به پرینت سیاه و سفید دارد چرا که در پرینت رنگی از چندین رنگ استفاده میشود. تعداد چاپ نیز یکی از عوامل مهم موثر در تعیین قیمت نهایی چاپ خواهد بود.

    ۳_ سایز و ابعاد پرینت یا کار چاپی

    سایز و ابعاد کار چاپی دیگر مولفه ای است که روی قیمت پرینت یا چاپ تاثیر گذار است و هر چه ابعاد کار  بزرگتر باشد قیمت آن نیز افزایش  خواهد یافت. چنانچه استحضار دارید دستگاه‌هایی موجود در بازار، هر یک کارها را در ابعاد استاندارد خود چاپ می نمایند. مثلا دستگاه‌هایی که چاپ بنر را انجام می‌دهند، چنانچه ابعادی بزرگتر از ابعاد استاندارد را چاپ کنند قطعا هزینه بیشتری به همراه دارند. زیرا برای چاپ ابعاد بزرگتر کار، به زمان بیشتر، مواد اولیه بیشتر، دستگاه بزرگتر و غیره، نیاز دارد.

     

     

     

    ۴_طراحی محصول چاپی

    از دیگر عوامل موثر بر قیمت چاپ محصولات چاپی طراحی محصولات است. لازمه طراحی‌های منحصر به فرد و مخصوص حضور یک گرافیست حرفه‌ای در مجموعه اداری است ، که هزینه زیادی به موسسه شما تحمیل خواهد کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده تیم حرفه ای چاپخانه های معتبر طراحی محصولات خود را به ایشان بسپارید.

     

    ۵_ سفارش آنلاین یا حضوری پرینت

    یکی از عواملی که مستقیما در هزینه پرینت تاثیر ندارد بلکه از عوامل جانبی هزینه پرینت حساب میشود، هزینه رفت و آمد برای سفارش و چاپ پرینت است. سفارش و پرینت آنلاین باعث کاهش هزینه های جانبی پرینت شما میشود.

     

     

    محاسبه آنلاین هزینه و قیمت پرینت

    محاسبه هزینه چاپ همواره یکی از دغدغه های افرادی است که میخواهند فایل و یا طرح خود را چاپ کنند. راسل پرینت این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده تا قبل از سفارش پرینت به صور کامل از هزینه های پرینت مطلع شوند. کافی است شما از طریق لینک زیر و یا انتخاب محصولات موجود در سایت براحتی میتوانید با انتخاب گزینه های مورد نظر در مورد نحوه چاپ، از قیمت پرینت مطلع شوید و سپس سفارش چاپی خود را ثبت کنید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
    خیالتان راحت باشد :)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.