ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی

ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی

  • آیا به اهمیت داشتن تبلیغات خوب و تاثیر آن بر فروش شرکت ها آگاهی دارید؟ آیا در این خصوص مطالعه داشته اید؟ آیا در این زمینه تحقیقاتی انجام داده اید. آیا امکان عملی نمودن های دستور العمل های موجود را دارید؟ آیا به ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی آگاهی دارید؟ شاید خودتان فرصت کافی برای عملیاتی کردن دستور العمل هایی که ارائه شده اند را ندارید؛ اما چه کسی امکان عملی کردن این استراتژی ها برای شما یا سازمان متبوعتان را دارد؟

    عقل حکم می کند برای عملی نمودن خواسته های خود یا دستور العمل های موجود از افراد یا شرکت ها یا سازمان های باتجربه و کارآمد کمک بگیرید و این امور را به آن ها بسپارید و از تجربیات آن ها استفاده کنید. شما به یک مشاور تبلیغاتی نیاز دارید تا همه این امور را به نحو قابل قبولی برای شما یا سازمان متبوعتان انجام دهد.

    در حال حاضربا ظهور قارچ گونه آژانس های تبلیغاتی و افراد به ظاهر تاثیر گذار فضای مجازی، یافتن مشاور تبلیغاتی کار چندان دشواری نیست، اما پیدا کردن یک مشاور تبلیغاتی متخصص، کاربلد و قابل اعتماد کاری دشوار و البته جزو مهم ترین دغدغه های هر کسب و کاری است. چنانچه شما هم از هدر رفتن منابع به واسطه تبلیغات بی هدف و نتیجه خسته شده اید، می توانید با مشورت با یک مشاور تبلیغاتی مناسب و استفاده از روش های کاربری هدفمند در کسب و کارتان به اهداف بازاریابی، فروش و غیره دست یابید.

    حال می خواهیم بدانیم مشاوره چیست و مشاور تبلیغاتی چه خصوصیاتی دارد. مشاوره فرآیندی تخصصی بین مراجع و مشاور یا راهنما است که از طریق آن مراجع با کمک مشاور به بررسی و تحلیل مشکلش اقدام می‌کند، بر نکات ناشناخته مشکلات خود آگاهی می‌ یابد، بر اثر تعامل و رابطه مشاوره‌ ای با مشاور، به جستجوی راه حل برای مشکلاتش می‌پردازد.

    مزایای استفاده از یک مشاور تبلیغاتی

    حرکت و دستیابی به اهداف مورد نظر در عرصه تبلیغات کار ساده ای نیست. چنانچه به پیچ و خم های این مسیر آگاه نباشیم و بدون کسب اطلاعات لازم وارد مسیر تبلیغات و بازاریابی بشویم، امکان عبور موفق تقریبا صفر است. مشاوره در تبلیغات نشان دهنده مسیری است که یک شرکت، سازمان یا فرد باید بپیماید تا به اهداف خود نائل آید. تبلیغات مهمترین و اصلی ترین راه ارتباطی برای آگاه سازی مشتریان از محصولات و خدمات ارائه شده توسط سازمان یا شرکت متبوع شماست.

    پر واضح است که موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از موسسات، شرکت ها و افراد شاغل در بازار کار وابسته به تبلیغات صحیح و برنامه ریزی شده می باشد. اینجاست که ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی بیشتر احساس میشود.

    باید توجه داشت تبلیغات صحیح بهترین راه برای معرفی و رساندن پیام های شما به جامعه هدف می باشد. استفاده از مشاور تبلیغاتی عالم و توانا موفقیت شما را در پروژه هایتان تضمین می نماید. برای مثال برای برگزاری یک نمایشگاه تبلیغاتی استفاده از یک مشاور باتجربه کمک بسیاری میکند.

    ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی

    ویژگیهای یک مشاور خوب

    مشاور یا راهنما باید خصوصیات ویژه ای داشته باشد. این خصوصیات در نتیجه کار مشاور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

    ۱- در شغل خود متخصص بوده و به نکات آن تسلط داشته باشد و به حل مسائل و مشکلات آن علاقمند باشد.

    ۲- مشاور باید باهوش باشد و به صراحت و فصاحت صحبت کند. بتواند به خوبی استدلال کند و مطالب را به درستی بفهمد ، درک کند و راه حل ارائه نماید .

    ۳- صبور و انعطاف پذیر باشد و در ارتباط  خود نخواهد کسی را به تبعیت از خودش مجبورنماید .

    ۴- با  دیگران با احترام رفتار کند،  به محدودیت ها و توانایی های خودش آگاه بوده و مهربان، صمیمی و رازدار باشد

    ۵- اهل مطالعه و افزایش مهارت ها و دانش باشد و به جدید ترین مطالب علمی زمینه کاری خود تسلط داشته باشد.

    ۶- توانایی شنیدن و تحمل عقاید و نظرات مخالف را داشته باشد و غیره .

    مهمترین مشخصه مشاور تبلیغات

    همکاری با مشاوران تبلیغاتی توانمند مزایای بسیاری برای کسب کار شما دارد از جمله آن است که تسلط او به حوزه های مختلف بازاریابی و مدیریت امور تبلیغات باعث می شود تا  تجارت شما را بر اساس این نگاه دقیق و فراگیر پیش ببرد. هدف مشاور از انجام  تبلیغات، کامل کردن ابزارهای ارتباطی یکپارچه و بازاریابی است.

    تعهد و تسلط مشاور تبلیغاتی به حوزه تخصصی اش باعث می شود تا گاهی مراجع را از تبلیغ بازداشته و به سوی ابزارهای دیگر ترویج و ترفیع کالا برای رونق کسب و و کار مراجعین ترغیب نماید تا نتیجه ی بهتری حاصل گردد و از اتلاف وقت و هزینه پیشگیری شود.

     

     

     

     وظایف مشاور تبلیغاتی

    • آگاهی و شناخت شرایط سازمان طرف قرارداد و تهیه و ارائه گزارش شناخت از محصولات، خدمات و شرکت های طرف قرارداد.
    • مطالعه، تحقیق، برنامه ریزی و اجرای برنامه های مورد نیاز سازمان طرف قرارداد در حوزه تبلیغات و برندسازی.
    • طراحی یک برنامه جامع تبلیغاتی ( تقویم تبلیغاتی ) برای انجام کار پایه و زمان بندی برنامه های تبلیغاتی.
    • تعیین و ارائه ریز بارم هزینه بودجه در سه وضعیت خوش بینانه، عادی و سختگیرانه، برای اجرای تقویم تبلیغاتی.
    • انتخاب پیمانکاران تبلیغاتی و نظارت بر عملکرد آنها
    • انتخاب رسانه های اثربخش تبلیغاتی با نظر به میزان نرخ تبدیل و قیمت در زمینه رسانه های دیجیتال و رسانه های سنتی

    در ادامه برای وقوف به اهمیت جزییات در امر تبلیغات به نکات موجود در چاپ یک کارت ویزیت ساده  اشاره می نماییم تا کمی ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی آشکارتر شود:

    مشاوره در زمینه چاپ کارت ویزیت

    ۱_ثبت کامل اطلاعات مهم مانند:

    لوگو و نام شرکت: لوگو نمادی از حرفه و هویت شما است پس لوگو و نام شرکت خود را بر روی کارت ویزیت قرار دهید.

    شغل: به طور واضح شغل خود را درج نمایید، در نگاه اول باید مشتریان در مورد شغل شما اطلاعات لازم را کسب نمایند .

    درج اطلاعات تماس (آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل): برای برقراری ارتباط با مشتریان درج واضح و کامل اطلاعات تماس شما ضروری است.

    درج آدرس وب سایت: جهت دریافت اطلاعات کامل ترو احتمالا قیمت محصولات و خدمات و مشاهده ظاهر اجناس مراجعه به وب  سایت شما ضروری است ، پس لازم است آدرس وب یایت خود را حتما روی کارت ویزیت درج نمایید.

    ثبت شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی باید کوتاه و موزون  باشد. شعار تبلیغاتی ، تداعی کننده  خدمات و محصولات شما می باشد.

     

     

    ۲_ دقت در نحوه قراردادن اطلاعات در کارت ویزیت

    اطلاعات مهم، نباید در شلوغی اعداد و کلمات و گم شوند. طراحی ساده همیشه مطلوب و محبوب است.

    ۳_از درج اطلاعات در پشت کارت خودداری نمایید.

    کارت‌های ویزیت به شناخته شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما کمک می کنند  اما نباید با تبلیغات اشتباه گرفته شوند . پشت کارت را خالی بگذارید تا افرادی که کارت شما را گرفته‌اند بتوانند اطلاعات اضافی شما را پشت کارت بنویسند.

    ۴_ انتخاب رنگ زمینه اصلی کارت بسیار مهم است.

    رنگ سفید، رنگ مناسبی برای معرفی همه حرفه ها و کسب و کار ها است. زمینه سفید به شما این امکان را می دهد که لوگو خود را با هر رنگی به وضوح  روی کارت قرار دهید. البته استفاده از روانشناسی رنگها در ترکیبات کارت ویزیت هم کمک میکند که به ترکیب رنگی بهتری برسید.

    ۵_از قطعات استاندارد استفاده کنید

    لازم نیست با اشکال عجیب یا طراحی‌های گیج کننده طرحی شلوغ یا خاص طراحی نمایید. دو اندازه (۸۵×۴۸) و (۸۵×۵۵) میلی متر اندازه های استانداردی هستند که می توانید انتخاب کنید.

    ۶_ با قرارداد عکس خود روی کارت ویزیت  به کارت خود بها  بدهید

    خبرنگار مجله ‌ی فوربز سوزان آدامز با یکی از مشاوران بازاریابی اینترنتی به نام دان کروثر مصاحبه ‌ای انجام داده است. او پیشنهاد می‌کند چهره‌ی خود را روی کارت ویزیت چاپ کنید.

    کروثر می گوید: به یک نمایشگاه یا سمینار کاری  دعوت شده اید و با انبوهی از کارت های ویزیت به خانه می‌آیید. تشخیص صاحبان هر کسب و کار دشوار است اما اگر هر یک از کارت‌ها عکس داشته باشند، می توانید به راحتی آن افراد را به یاد آورید.

    ۷_ در کارت ویزیت اشتیاق ایجاد کنید

    با اضافه کردن نوعی مشوق روی کارت، شانس تماس گرفتن مشتریان با خود را افزایش دهید. کد تخفیف، خدمات ویژه یا مشاوره ، در افراد ایجاد اشتیاق می کند.

    ۸ _ پشت یا روی کارت از کیو آر کد یا بار کد استفاده کنید

    کیو آر کدها می‌توانند راهی عالی برای هدایت افراد به صفحه‌ای اینترنتی وسرشار از اطلاعات مهم کسب و کار شما باشند . با این حال نگذارید باعث به هم ریختگی طراحی کارت شوند.

    ۹_ برای کیفیت بهتر، هزینه کنید

    تهیه کارت های ویزیت‌ ساده با قیمت کمی میسر است ، اما باید به پیامی را که با کاغذ و چاپ ارزان منتقل می‌کنید همتوجه داشته باشید. کدام کارت حس بهتری را منتقل کرده و حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. پس کیفیت کاغذ و چاپ را همیشه در نظر بگیرید.

    ۱۰_ فونت مناسبی انتخاب کنید و با افراد حرفه ای مشورت کنید .

    از فونت های کوچکتر از سایز ۶ استفاده نکنید و دقت نمایید که فونت انتخابی شما خوانا باشد. میتوانید از مطالبی که در زمینه فونت مناسب برای کارت ویزیت و بروشور هست نیز استفاده کنید.

    نتیجه

    مهمترین راه برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده از تجربه یک طراح کاربلد است. طراحان کاردان می‌توانند نتیجه‌ای حرفه ای و حاوی اطلاعات مفید و کاربردی تهیه نمایند. ضرورت مشاور برای امور تبلیغاتی آنجایی مشخص میشود که شما بهترین و سریعترین و کارآمدترین روش های تبلیغاتی را برای کسب و کار خود به کار ببرید.

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
    خیالتان راحت باشد :)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.