مزایا و معایب سفارش آنلاین پرینت

  • خرید و فروش آنلاین در فضای مجازی از مدتها پیش در میان جامعه ها جاافتاده است. البته در خصوص پرینت و چاپ مدت زیادی نیست که این خدمت توسط سایتهای پرینت آنلاین فراهم شده است. چیزی که در این میان مهم است توجه به مزایا و معایب سفارش آنلاین پرینت است تا بتوان در موارد مورد نیاز از این خدمات آنلاین استفاده کرد.

    خدمات پرینت

    اما خدمات پرینت چه مواردی است و کدام بخش از خدمات پرینت و چاپ را میتوان به صورت آنلاین دریافت کرد و چه مزایا و معایبی دارد؟ در این مقاله میخواهیم به این مطلب بپردازیم و خدمات و مزایای سفارش آنلاین پرینت را بررسی کنیم.

    خدمات پرینت آنلاین

    خدمات پرینت آنلاین خدماتی است که از طریق آنلاین و بدون مراجعه حضوری شما میتوانید انجام دهید. به این صورت که شما سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت میکنید و محصول نهایی را پس از آماده شدن به صورت فیزیکی دریافت میکنید. یعنی ثبت سفارش به صورت غیرحضوری و دریافت به صورت حضوری یا از طریق پیک و پست.

    به طور مثال شما، فایل جزوه، پایان نامه، کتاب، کارت ویزیت، بروشور و … خود را از طریق سایت راسل بارگذاری میکنید و پس از پرداخت هزینه ای که برای پرینت مورد نیاز است، فرایند انجام سفارش شما آغاز میشود. پس از انجام سفارش پرینت با توجه به انتخاب نحوه ارسال سفارش، آن سفارش برای شما ارسال میشود.

    مزایا و معایب سفارش آنلاین پرینت

    مزایای سفارش آنلاین پرینت

    سفارش پرینت به صورت آنلاین مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آنها پرداخته میشود.

    امکان ثبت سفارش پرینت در هر ساعت از شبانه روز

    یکی از مهمترین مزایای سفارش آنلاین پرینت در مقابل معایب آن امکان ثبت سفارش در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیتدر زمان و همچنین نداشتن نگرانی در تلف شدن وقت و گرفتن وقت فروشنده و امکان بررسی و اصلاح سفارش قبل از ثبت از دیگر مزایای سفارش آنلاین پرینت است. شما میتوانید به راحتی در منزل یا هرجای دیگر با رایانه یا گوشی موبایل خود فایل مورد نظر خود را آپلود و ارسال کنید.

    صرفه جویی در زمان و هزینه

    با توجه به اینکه برای ثبت سفارش پرینت آنلاین نیازی به حضور فیزیکی نمیباشد، هزینه و زمان کمتری برای ارسال فایل مورد نظر صرف میشود. ضمن اینکه از دردسر شلوغی شهر و ترافیک موجود در خلاص میشوید. البته در چاپخانه ها نیز وقت کمتری گرفته میشود و بنابراین در نهایت سفارش شما زودتر انجام میشود.

    تنوع محصولات و گزینه ها و انتخاب آسان

    یکی از مزایای سفارش آنلاین پرینت، تنوع محصولات موجود و انتخاب گزینه های مورد نظر برای چاپ و پرینت با خیال آسوده و فرصت کافی است. شما میتوانید پس از آپلود فایل مورد نظر خود برای پرینت نحوه چاپ، گزینه های جانبی برای چاپ از قبیل جلد، رنگ جلد و … را انتخاب کنید و هزینه نهایی را مقایسه نمایید. به طور مثال شما میتوانید پایان نامه خود را برای چاپ بارگذاری کنید و جلد آن را نیز انتخاب کنید تا با فرمت مورد نظر شما صحافی شود.

     

     

    افزایش سرعت کار

    از دیگر مزایای سفارش آنلاین میتوان به افزایش سرعت کار و بازدهی بیشتر کار اشاره کرد. برای ارسال فایل مورد دیگر نیازی به رفت و آمد نیست و شما میتوانید با چند کلیک ساده، فایل خود را برای چاپ ارسال نمایید. پس از حاضر شدن کار نیز شما میتوانید از طریق پست یا پیک سفارش خود را دریافت نمایید. به این ترتیب در زمان صرفه جویی شده و با سرعت بیشتر کار انجام میشود.

     

     

     

    پرداخت آنلاین و هزینه‌های شفاف

    شاید بتوان گفت یکی از مزیتهای اصلی سفارش پرینت آنلاین شفاف بودن هزینه های نهایی چاپ و امکان پرداخت هزینه هابه صورت آنلاین است. در سفارشات آنلاین میزان هزینه ها کاملا مشخص است و از قبل تعیین شده است و شما نز میتوانید هزینه ها را براحتی مقایسه کنید و در نهایت در صورتی که رضایت داشتید به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

     

     

    دسترسی به چاپخانه های دورتر

    از دیگر مزایای سفارش آنلاین پرینت، دسترسی به چاپخانه هایی است که ممکن است در شهرهای دیگر باشند. شما میتوانید فایل خود را برای این چاپخانه ها بفرستید و پس از انجام سفارش، از طریق پست سفارش خود را دریافت کنید.

    معایب سفارش آنلاین پرینت

    وقتی صحبت از مزایا و معایب سفارش آنلاین پرینت میشود، علاوه بر مزایا باید به معایب آن هم پرداخت. البته مشخص است که مزایای سفارش آنلاین پرینت بیشتر از معایب آن است و در مقابل معایب سفارش به صورت سنتی نیز مشخص است. در سفارش سنتی پرینت، شما باید خودتان حضورا فایل را در یک هارد یا فلش یا سی‌دی ببرید که خود این ممکن است مشکلاتی از قبیل پاک شدن یا گم شدن فایل را داشته باشد.

    ممکن است یکی از معایب سفارش آنلاین پرینت برای عده ای این باشد که خودشان دوست دارند حضورا در مورد نحوه چاپ فایل خود توضیح دهند و نتوانند به صورت آنلاین توضیح خود را ارائه کنند. یا اینکه دسترسی به چاپخانه ای که در شهر دیگر است ممکن است برایشان مقدور نباشد و تمایلی به استفاده از پست هم برای ارسال سفارشتاتشان نداشته باشند. یا اینکه برای تنظیم نحوه سفارش نیاز به مشاوره باشد.

    نتیجه گیری

    با توجه به آنچه در مورد مزایا و معایب سفارش آنلاین پرینت آمد، به نظر میرسد سفارش آنلاین پرینت مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارد. بلکه شاید بتوان برخی معایب آن را نیز برطرف کرد. برای مثال برای توضیح حضوری درمورد نحوه چاپ سفارش میتوان از مشاوره آنلاین و یا تلفنی بهره گرفت و به مدل مورد نظر رسید. با ما در راسل پرینت تماس بگیرید. هدف ما جلب رضایت شماست.

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    0 پاسخ

    دیدگاهتان را بنویسید

    می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
    خیالتان راحت باشد :)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.